Sidor

4 september 2016

Veckans skiss

veckansnyaskiss.blogspot.se är en rolig inspirationskälla när jag har lite dålig fantasi.
Det är dessutom lite utmanande att få ihop ett bidrag.
Förra veckan (vecka 34) såg skissen ut så här:
 
 
Det blev första gången jag publicerade min tolkning.
Jag valde en bild som ligger mig nära hjärtat. Jag har kommit på att jag gärna har textstrofer från någon känd låt som rubriker på mina LOs, "Hand i hand" är en låt av Magnus Uggla
Min tolkning av skissen blev så här:

 
Denna vecka (vecka 35) såg skissen att tolka ut så här:

 
Jag har valt att vrida skissen 90 grader åt vänster. Jag har använt ett vit cardstock som underlag med ett textat papper från Urbanlilly till cirkelformad bakgrund.
Markering av vissa ord ger en rolig effekt, vidare har jag använt sugrör för yttre inramning.
Jag har använt stänk av akrylfärg med Pearl-effekt för att få lite glans kring det hela.
Dans med svåra steg är från Lars Winnerbäcks debutskiva.

 
Detta är jätteroligt och jag rekommenderar fler att prova.
Dessutom finns inspirerande bilder från DTet att titta på.


4 kommentarer:

  1. Vilka fina tolkningar! Kul att du delar med dig och är med och tolkar :-) Kram, Mahlin78

    SvaraRadera
  2. Underbart Jonna!! Dom är så fina båda dina tolkningar. Jätteroligt att du tolkar och delar med dig hos oss på Veckans Skiss. För visst är det som du säger härligt inspirerande med skisser och hur olika man kan tolka samma skiss :) Vi ses väl igen nästa vecka ;) Kram Anna :)

    SvaraRadera
  3. Hej Jonna. Du är vår vinnare i augusti. http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2016/09/augusti-manads-vinnare.html
    Vänligen kontakta oss så fort som möjligt med din adress så att vi kan skicka din vinst. Kram VS gm Carina

    SvaraRadera
  4. Oj, vad kul! Känner mig hedrad.
    Visste inte att det fanns en gåva att vinna också, som grädde på moset :)

    Tack

    SvaraRadera