Sidor

1 februari 2012

Dopdags...

Nu har det blivit dags att döpa vårat senaste tillskott i familjen, tänk att hon redan är 3 månader...
Tredje dopet i vår familj inom tre år, undrar hur många som orkar ta sig till kyrkan igen???
Inbjudningskorten till detta dop har varit enkla och enbladiga. Anledningen är framför allt att tiden inte funnits i den utsträckning som jag velat, men även att korten har skickats i samma veva som julkorten. 
 Stämpeln kommer från Panduro och är stämplad direkt på kortet, jag har färglagt med akvarellpennor.
Informationstexten är utsriven på skrivaren medan texten under är stämplad med specialbeställd stämpel. På högersidan har jag embossat två babyrosa swirls...

Det två tidigare dopinbjudningarna har sett ut så här:
Kortet är uppvikt så höger del är framsida och vänster del är baksida.
Texeten i stämpeln:
"Ibland är det de minsta i vårt liv som tar den största platsen i vårt hjärta"
Hjärtat är utstansad med texten "min dopdag"
De utklippta textraderna är de tre första verserna på psalm 248 "Tryggare kan ingen vara"

Detta kort är gjort med hjälp av Ultimate Pro
Den övre delen av framsidan är skuren i ett vågformat mönster och jag klistrade på utstansade händer och fötter. Namnet är skrivet för hand.
Även här har jag satt in psalmtexten
 På kortets baksida finns embossade hjärtan i det övre och nedre ytterhörnen...

1 kommentar:

  1. Enkelt kan ibland vara snyggast ; )).

    Du är en av vinnarna i min bloggcandy, jag behöver din adress ; )).

    Maila den till mig. jok_96@hotmail.com

    Kram Johanna.

    SvaraRadera